Національний ТУ «Дніпровська політехніка» — відповідність Часу


Майбутньому магістру

Національна рамка кваліфікацій  - це структурований опис того, які знання, вміння та компетентності повинна мати людина з тим чи іншим ступенем (рівнем) освіти. Один рівень НРК може об'єднувати різні освіти, даючи змогу їх співставляти між собою. Це дозволяє прив'язати освіту до ринку праці та спростити взаємовизнання кваліфікацій, отриманих в Україні та за кордоном. Національна рамка кваліфікацій повністю співпадає з Європейською рамкою кваліфікацій.




НРК відповідає здобутому раніше ступеню (рівню) освіти.


У «Порядку прийому на навчання для здобуття вищої освіти в 2024 році», затвердженому МОН України 15.03.2023 (наказ №273) використовуються наступні позначення:

НРК5 - освітньо-кваліфікаційний рівень молодшого спеціаліста, освітньо-професійний ступень фахового молодшого бакалавра, освітній ступень молодшого бакалавра;

НРК6 - освітній ступень бакалавра;

НРК7 - освітній ступень магістра, освітньо-кваліфікаційний рівень спеціаліста.

 

Зображення, що містить одяг для навчальних закладів, одежа, початок, Закінчення навчального закладу Вміст, створений ШІ, може бути неправильним.

➡️ Відповідні дати затверджені календарним планом проведення вступних іспитів у 2025 році.

Основні дати:⬇️

📌 Реєстрація абітурієнтів для участі у тестуванні (ЄВІ та ЄФВВ) розпочнеться 2 травня.

👉21 червня – 12 липня основна сесія єдиного вступного іспиту та єдиного фахового вступного випробування для вступників в магістратуру.

❗️Ті вступники, які не зможуть узяти участь в іспитах у період основної сесії, мають право скласти вступні випробування під час додаткової сесії.

🗓 Вона відбудеться за окремим графіком з 29 липня до 18 серпня 2025 року.

☑️ Офіційні результати учасників основної сесії будуть розміщені в їхніх електронних кабінетах до 18 липня, додаткової – до 22 серпня.

🔹1 липня — старт реєстрації заяв на участь у співбесідах та фахових іспитах замість ЄВІ та ЄФВВ.

🔹17-28 липня — співбесіди і фахові іспити для усіх вступників.

🔹1-22 серпня — реєстрація заяв.

🔹1-16 серпня — співбесіди та фахові іспити для вступників на контракт.

🔹До 24 серпня — оприлюднення рейтингових списків.

🔹До 27 серпня — зарахування на бюджет.

🔹До 30 вересня — зарахування на контракт.

Які іспити потрібно скласти❓

❗️Для вступу до магістратури у 2025 році УСІМ абітурієнтам необхідно успішно скласти

🔹Єдиний вступний іспит, або ЄВІ 2023-2025 років — усі вступники

Також для різних категорій вступників на різні спеціальності додатково необхідно буде скласти:

🔹Єдине фахове вступне випробування, або ЄФВВ — для вступників галузей знань «Освіта», «Культура, мистецтво та гуманітарні науки», «Соціальні науки, журналістика та інформація», «Бізнес, адміністрування та право», «Інформаційні технології»

Перелік предметних тестів ЄФВВ наведений у додатку 8 проєкту Порядку прийому до закладів вищої освіти.

🔹Єдиний державний кваліфікаційний іспит, або ЄДКІ — для спеціальностей «Кібербезпека та захист інформації», «Атомна енергетика», «Морський та внутрішній водний транспорт», «Авіаційний транспорт», «Залізничний транспорт», «Автомобільний транспорт», «Транспортні технології»

🔹ЄФаховий іспит — усі інші спеціальності

🧑‍🎓Хто може скласти співбесіду замість ЄВІ та фаховий іспит замість ЄФВВ➡Лише вступники з пільгами, зокрема особи з інвалідністю, постраждалі учасники Революції Гідності, учасники бойових дій тощо.

🧑‍🎓Що потрібно знати про іспит?

1️⃣ У 2025 році всі вступники до магістратури або аспірантури складатимуть єдиний вступний іспит (ЄВІ).

 ⬇️ Він міститиме два блоки: тест загальної навчальної компетентності (ТЗНК) і тест з іноземної мови (англійської, німецької, французької, іспанської за вибором вступника).

👉Тест загальної навчальної компетентності міститиме два компоненти:

🔹вербально-комунікативний;

🔹логіко-аналітичний.

👉Увесь тест містить 27 завдань двох форм:

🔹завдання 1–4 на заповнення пропусків у мікротекстах (підзавдання 1–10).

У підзавданнях треба доповнити речення в мікротексті словосполученнями / словами, вибравши їх з-поміж наведених варіантів. Підзавдання вважають виконаним, якщо учасник позначив відповідь, а також підтвердив свій вибір.

 🔹Завдання 5–27 з вибором однієї правильної відповіді.

Завдання має основу та чотири варіанти відповіді, з яких лише один правильний. Його вважають виконаним, якщо учасник позначив відповідь і підтвердив свій вибір.

⏰На проходження тесту відведено 75 хвилин.

Оцінювання завдань ⬇️

Завдання тесту загальної навчальної компетентності буде оцінено відповідно до схеми нарахування балів.

🔹У завданнях на заповнення пропусків у мікротексті підзавдання оцінюють в 0 або 1 бал:

👉1 бал –якщо вказано правильну відповідь;

👉0 балів – якщо вказано неправильну відповідь або відповіді на завдання не надано.

🔹Завдання з вибором однієї правильної відповіді оцінюють в 0 або 1 бал: 👉1 бал – якщо вказано правильну відповідь;

👉0 балів – якщо вказано неправильну відповідь або відповіді на завдання не надано.

❗️Максимальна кількість балів, яку можна набрати, правильно виконавши всі завдання тесту, – 33 бали, тобто 10 балів за виконання завдань 1–4 (підзавдань 1–10) і 23 бали за виконання завдань 5–27.

Отримані учасником тестові бали переводяться у бали за шкалою 100-200 балів для участі у вступній кампанії.

🧑‍🎓 Як виконувати завдання вербально-комунікативного блоку?

1️⃣ Перші завдання цього блоку передбачають відновлення цілісності текстів. 👉Учаснику надається мікротекст, що складається з 1-5 речень, у якому є 1-4 пропуски та 4 варіанти відповіді на кожний пропуск.

❗️Важливо: варіанти відповідей для різних пропусків функціонують незалежно!

 ⬇️ Це значить, що вибір відповіді для одного пропуску не впливає на варіанти відповіді для інших.

🧠 Аналізувати поданий уривок варто за таким алгоритмом:

🔹 Прочитайте уривок, щоб отримати загальне уявлення про нього. Визначте слова чи фрази, які є значущими для відновлення його цілісності.

 🔹 Спробуйте заповнити пропуски своїми словами чи фразами, які відновлюють зміст речення, а потім подивіться, чи є подібні слова серед варіантів відповідей.

 🔹 Необхідно вибрати відповідь, яка найбільш точно відповідає змістовому наповненню й стилістиці тексту.

 🔹 Перевірте, чи є уривок логічно, граматично й стилістично зв’язним.

📌Не обов'язково першим заповнювати перший пропуск; можливо, один з інших пропусків легше заповнити спочатку. Виберіть варіант для цього пропуску, а потім перейдіть до іншого підзавдання.

2️⃣ Наступна частина завдань у вербально-комунікативному блоці присвячена розумінню текстів.

 ⬇️ Учаснику будуть подані досить два досить великі тексти, по 400-450 слів.

👉Учасник ЄВІ має виконати 8 завдань на аналіз і порівняння текстів, обравши у кожному завданні одну правильну з 4 варіантів відповіді.

📚Тексти можуть стосуватися природничих, соціальних і гуманітарних наук, бізнесу, мистецтва, а також побутових тем. Зазвичай це уривки з книг, статі або фрагменти статей з наукових, науково-популярних періодичних видань, тексти ЗМІ.

➡️Завдання можуть стосуватися таких характеристик тексту або пари текстів:

🔹основної ідеї та мети, ставлення автора;

🔹мікротем і ключових слів;

🔹зв'язку між різними думками, висловленими в текстах;

🔹інформації, що явно стверджується, а також тої, яку представлено в тексті імпліцитно;

🔹форми, принципів структурації і систематизації інформації, побудови аргументації.

🧑‍🎓Учасник іспиту має уважно прочитати кожне запитання та переконатись, що точно розуміє, про що його запитують. Після цього можна давати відповідь на кожне запитання.

❗️Зверніть увагу, що на всі запитання можна відповісти лише на основі інформації, наданої в текстах, не слід покладатись на фонові або сторонні знання.

 

🧑‍🎓  Як виконувати завдання блоку логічного мислення ?

👉Усього цей блок містить 6 завдань з вибором однієї правильної відповіді.

📝 Учаснику буде подано 6 мікротекстів, обсягом до 125 слів у кожному, та одне завдання до кожного мікротексту з 4 варіантами відповіді.

📌Запропоновані завдання перевірятимуть наступні уміння та навички:

🔹Застосовувати / визначати форми аргументації (індукція, дедукція, аналогія), аналізувати структуру аргументації, визначати тезу та встановлювати її обґрунтованість.
🔹Виконувати розумові дії та мисленнєві операції: аналіз, синтез, узагальнення, конкретизація (уточнення), порівняння (виявляти спільне та відмінне у висловленнях або міркуваннях).
🔹Встановлювати причинно-наслідкові зв'язки, визначати необхідні та достатні умови, робити обґрунтовані логічні висновки.
🔹Розуміти, аналізувати й застосовувати означення понять, визначати зміст та обсяг поняття, виконувати операції над поняттями (об'єднання, перетин, заперечення, узагальнення, обмеження).
🔹Ідентифікувати / застосовувати методи побудови логічних висновків, знаходити логічні хиби в міркуваннях, визначати значення окремих аргументів для обґрунтування тези.
🔹Використовувати логічні операції над висловленнями («і», «або», «не», «слідує», «еквівалентно») для визначення / утворення нових висловлень або їх заперечень та / або встановлення їх істинності.

Алгоритм роботи з завданнями блоку
⬇️
 
1️⃣ Уважно прочитайте завдання. Переконайтеся, що ви розумієте зміст умови, вимоги завдання та кожного варіанта відповіді.
 
❗️Важливо: слід розуміти, що правильна відповідь задовольняє вимогу завдання. Вона не обов'язково є правильним твердженням.
 
2️⃣ Звертайте увагу на вимоги на кшталт «найбільш повно», «найбільш точно» тощо.
Структуруйте умову, наведену в мікротексті. Визначайте логічні конструкції, які поєднують окремі твердження. Наприклад: якщо …, то; … тоді і тільки тоді …; … і …; … або …; не …
3️⃣ Звертайте увагу на використані в завданнях і варіантах відповідей слова «всі», «кожен», «деякий», «існує».
 
❗️Важливо: загальні твердження стосуються ВСІХ об'єктів, а часткові – тільки ДЕЯКИХ.
Запереченням загального твердження є часткове, і навпаки.
 
4️⃣ Розрізняйте прямі й обернені твердження, необхідні та достатні умови.
Якщо А, то В (пряме твердження): А – достатня умова для В; В – необхідна умова для А
Якщо В, то А (обернене)
Якщо НЕ А, то НЕ В (протилежне)
Якщо НЕ В, то НЕ А (обернене до протилежного)

🧑‍🎓  Як виконувати завдання блоку аналітичного мислення

👉Усього цей блок містить 9 завдань з вибором однієї правильної відповіді.

📝Учаснику буде запропоновано 3 ситуації, до кожної з яких буде подано 3 завдання з 4 варіантами відповіді.

Завдання цього блоку перевіряють вміння:
🔹усвідомлювати й застосовувати задану систему умов, що визначає властивості множин, їх елементів та відношень між ними;
🔹аналізувати й перевіряти умови, встановлювати причиново-наслідкові зв'язки; 
🔹виконувати найпростіші комбінаторні, ймовірнісні та статистичні обчислення;
🔹створювати й застосовувати математичні моделі;
🔹аналізувати інформацію, подану в різних формах: числовій, табличній, графічній;
🔹перетворювати інформацію, встановлювати (не)достатність даних, прогнозувати.

❗Учасники мають розуміти, що всі завдання блоку є незалежними між собою. Тому під час виконання слід використовувати лише вихідні умови ситуації.

✔️Відповідати на запитання слід лише на основі наведених в умові інформації і загальновідомих фактів (таких як кількість днів у місяці / році) та знань з математики.

🙅Не варто використовувати додаткову інформацію, яку ви можете знати з інших джерел про контекст, якого стосуються завдання.

1️⃣Починаючи роботу над першою ситуацією, учасник має уважно прочитати умови і переконатись, що він розумієте кожну з них.
⬇️
У деяких випадках для полегшення роботи над завданням (наприклад, за наявності багатьох умов) зручно формалізувати умови у вигляді схеми або таблиці.

2️⃣Друга ситуація передбачає знання з математичного моделювання
⬇️
Виконуючи ці три завдання, варто користатись відповідними формулами і поняттями.

3️⃣Третя ситуація передбачає роботу з даними (аналіз й інтерпретація графіків, діаграм (стовпчастих, кругових), схем, таблиць, інфографіки.
⬇️
Щоб виконати ці завдання, слід дослухатись таких порад:
🔹Виділяйте основне: які дані наведено, у яких одиницях вимірювання вони представлені, як вони згруповані.
🔹Повертайтесь до вихідних даних, виконуючи кожне завдання.
🔹Будьте уважні при перетворенні даних (обчислення відсотка від числа й числа за його відсотком) або порівнянні значень, поданих в різних одиницях вимірювання.
🔹Для того щоб ознайомитися зі структурою, типами завдань та правильними відповідями, а також навчитись правильно розподіляти час на виконання завдань тесту, вступникам у магістратуру варто заздалегідь опрацювати демонстраційні версії завдань.

 

🧑‍🎓❗Готуйтесь до вступу опрацьовуючи демоверсії тестів ЄВІ 📚

Пропонуємо опрацювати онлайн демоверсії тестів, у межах підготовки до ЄВІ, який цьогоріч мають скласти усі майбутні магістранти та аспіранти
🎓
🔍 Демонстраційні варіанти 2023/2024 років допоможуть потренуватись у виконанні завдань, максимально наближених до реального тесту, та зрозуміти, на що звернути увагу при підготовці до іспиту


Мотиваційний лист

Мотиваційний лист має подвійну цінність: він може слугувати важливим аргументом при вступі. За однакових балів вступників з НМТ університети надаватимуть перевагу найбільш вмотивованим абітурієнтам. Крім того, пишучи мотиваційний лист, абітурієнт має додаткову можливість обміркувати та аргументувати своє рішення, утвердитись у своєму переконанні вступити на відповідну освітню програму або ж навпаки - змінити свою думку.


Рекомендації до написання мотиваційного листа >>





Дистанційна освіта
Кафедра інформаційних технологій та комп'ютерної інженерії у Facebook
Кафедра інформаційних технологій та комп'ютерної інженерії у Instagram
Кафедра інформаційних технологій та комп'ютерної інженерії у Telegram

Сервіси

Розклад

Соціальні мережі

Facebook
YouTube

Інформаційне партнерство

Прес-центр
Закон про вищу освіту
© 2006-2025 Інформація про сайт